Onitama
Autor: Shimpei Sato
Wydawnictwo: Arcane Wonders
Liczba Graczy: 2

Na terenie stromych gór starożytnej Japonii znajduje się owiana mgłą tajemnicy świątynia Onitamy. Na teren klasztoru wejść mogą wyłącznie ci, którzy osiągnęli harmonię ciała i ducha. Wewnątrz, wybrańcy odnajdą nowe ścieżki dążenia do samorozwoju. Mistrzowie wielu szkół walki, wraz ze swoimi najlepszymi uczniami, dążą do sanktuarium w celu udowodnienia swojej wyższości.

Gracze rozpoczynają naprzeciw siebie z czterema pionami adeptów oraz figurą mistrza, którymi będą przemieszczać się po planszy składającej się z kwadratów. Każdy z graczy posiada dwie karty ruchu, które determinują sposób przemieszczania się figur. Po ruchu pionem gracz wymienia użytą kartę z piątą znajdującą się pomiędzy graczami. Poruszając figurę gracz może pochwycić pion przeciwnika, lecz nie może wyjść poza obszar gry jak również stanąć na polu, na którym już znajduje się jego figura. Gracze rozgrywają naprzemiennie tury do momentu osiągnięcia jednego z dwóch warunków zwycięstwa. Pierwszy warunek to pochwycenie mistrza przeciwnika, drugi to przemieszczenie swojego mistrza do pagody przeciwnika.

Spokój, kontemplacja, harmonia, koncentracja, tymi słowami można opisać filozofię zen a gra oddaje to w stu procentach. Wykonanie gry stoi na najwyższym poziomie. Mata służąca za planszę do gry; pięknie ilustrowane, dobrej jakości karty; solidne figury mistrzów i uczniów to wszystko tworzy idealną całość. Ilość dostępnych kart ruchu powoduje że regrywalność tytułu jest bardzo duża, przez co gra szybko się nie znudzi. Proste i intuicyjne zasady oraz brak ukrytych informacji powodują, że grę tłumaczy się szybko i pozwalają cieszyć się rozgrywką już od pierwszej partii.

[envira-gallery id=”3508″]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.