Skrót ważnych informacji o kampanii:
Start: 10:00 we wtorek 4 września
Cel: 30 000 zł
Cena: W ciągu pierwszych 48h dostaniesz najlepszą cenę 79 zł. Później cena wzrośnie do 89 zł.
Tradycyjnie. Szybko wspierasz – nagrody zbierasz 🙂
Wśród wszystkich, którzy wesprą grę w ciągu pierwszych 2 godzin wylosujemy osoby, które dostaną świetne nagrody. M.in torby na gry zagramw.to i plakaty z pięknymi ilustracjami z gry.
Pewnie zadajecie sobie pytanie, co takiego unikatowego jest w grze Elekt? Otóż są gry wredne i gry naprawdę “ZŁE”. Gry, w których co turę wzbudzacie żądzę mordu w oczach kolegów i musicie wybierać, kogo uczynicie swoim przyjacielem a kogo śmiertelnym wrogiem (być może na resztę partii). W grze na 3-4 osoby aspekt negocjacyjny staje się bardzo silny. Decydując, któremu z graczy położysz jeden żeton Podstępu, możesz zmienić przebieg całej walki o Strefę. Wybieraj więc sojuszników mądrze a wrogów jeszcze mądrzej. Sojusze będą nietrwałe i utrzymywane tylko wspólnymi interesami (lub pragnieniem zemsty). W grze na 2 osoby, prowadzicie zaciekły pojedynek i od nikogo nie otrzymacie wsparcia – jesteście zdani tylko na swój intelekt i na swojego bezlitosnego przeciwnika, który wykorzysta każdy wasz błąd.
„Bicie runicznych dzwonów dochodzące ze szczytu wieży kazało stawić się w sali tronowej wszystkim czempionom ubiegającym się o najwyższą władzę. Gdy ucichły już trwożliwe ryki upiorów zaklętych w żelazne serca, Cesarz wydał ostatni dech a zza zasłony cienia wyłonił się Herold. Wskazał jedno z was i wszyscy ukłoniliście się przed wybranym. Odszedł Cesarz, niech żyje Cesarz!”
W grze Elekt przez całą partię zbieracie Tytuły. Na koniec wszyscy muszą odczytać Tytuły zwycięzcy w dowolnej kolejności i pokłonić się nowemu władcy. Niektórzy zrobią wszystko byle tylko nie znaleźć się w tej sytuacji. Jeśli zatem denerwowała was Denerys, Matka Smoków, Niespalona, królowa Andalów i tak dalej, to radujcie się! Tutaj macie szansę usłyszeć litanię swoich przydomków z ust waszych rywali. Uważajcie jednak. Często przekręcają oni wasze zasługi z czystej zawiści…
Fabuła
Rdza i Ciemność
Rubież to świat ruin i cmentarzysk maszyn. Wieki temu na nasz świat znany z codzienności spadła okultystyczna zagłada, której nikt się nie spodziewał. Grupa badaczy otworzyła bramę do Bezmiaru – drzemiących od zarania dziejów pokładów Ciemności – i wypuściła na świat upiory. Wielokształtna masa demonów łaknąca ludzkiej krwi zalała Ziemię. Ludzkość stanęła w obliczu niezrozumiałego i potężnego wroga, który budził najgłębsze przerażenie i którego nie imała się żadna broń. Rozgorzały straszliwe i druzgoczące wojny. Nuklearne eksplozje burzyły miasta i góry, pustynie płonęły zamieniając się w morza szkła, jeziora i rzeki wyparowywały, kwaśne deszcze i żrące wiatry targały obliczem świata.
Wybitne jednostki badały nowe fenomeny i wprowadzały cywilizację w arkana magii, w którą wcześniej nikt nie wierzył. Gdy po długiej i wyczerpującej walce opadł już bitewny kurz, niewiele pozostało z dawnego wspaniałego świata, błyszczącego chromem i rozbrzmiewającego słodką muzyką. Ludzie na nowo zaczęli bać się ciemności i tego co w sobie kryje. Zostali rozbici i rozgonieni po spustoszonym świece, ale zachowali resztki godności i przetrwali, tworząc klany.
Zwycięzcami w Wielkiej Wojnie zostali okultyści, którzy sprowadzili na świat Ciemność. Nazwali się Ebionitami, a ich przywódca mianował się Pierwszym Cesarzem. Zdominowali przywołane upiory i kazali im sobie służyć lub zawierali z nimi pakty, plugawiąc swoje dusze i otrzymując “dary”. Zaczęli budowę Nowego Ładu na Ziemi od założenia totalitarnego Dominatu. Dziś jest to jedyne państwo, które istnieje na Rubieży – moloch budzący grozę w sercach wolnych ludzi. Moloch, do którego Ty należysz!
Kim jestem?
Żaden z Cesarzy nie panował wiecznie – czas obecnego właśnie dobiega końca. Jego ciało okaleczone przez setki rytuałów oraz przez walki z upiorami rozpada się a jego dusza nie przypominała już ludzkiej. Głowy Wielkich Rodów pożądliwie spoglądają na obsydianowy tron w Wieży Dzwonów i coraz odważniej wyciągają po niego ręce. Zgodnie z tradycją, pretendenci do tronu odbywają igrzyska przebiegłości.
Jako mroczny czempion swojego Rodu stajesz więc do walki o najwyższą stawkę. Będziesz wysyłać swoich agentów okultystów oraz potężne upiory do różnych stref wpływu. Na misjach będziesz odpierał ataki żałosnych wolnych ludzi oraz innych splugawionych sił. W Dominacie będziesz przejmował kontrolę nad najważniejszymi instytucjami państwa i cennymi lokacjami. Na Cesarskim Dworze będziesz zabiegał o łaskę władcy i kradł Żar z jego Skarbca oraz sprzymierzał się z jego Dworzanami. Szczęk czarnej stali wzniesie się pod sklepienie, potężny Żar zabłyśnie w oczach chciwców, kłamliwe szepty przebiegną po płaszczyźnie cienia. Wygra najbardziej przebiegły z Was.
Żar – energia Rubieży
Od około tysiąca lat Rubież wchłania pływy Ciemności, odpryski zaklęć oraz dusze upiorów. W miejscach szczególnie nastawionych na te oddziaływania okultystyczna energia krystalizuje się w postaci żaru – srebrzystego minerału. Minerał ten jest niezwykle cenny, bowiem jest paliwem dla zaklęć i rytuałów, karmą upiorów oraz energią zasilającą niemożliwe machiny i stalowe, latające statki. W grze Elekt Żar stanowi walutę, którą odpala się zdolności specjalne Jednostek oraz ocala się je przed całkowitym unicestwieniem. To surowiec, którego strategiczne wydanie zmienia przebieg rozgrywki.
Klanarchia RPG
Elekt osadzony jest w świecie polskiego systemu RPG „Klanarchia”. Wywaid z autorem – Michałem Markowskim – dostępy jest na kanale YT zagramw.to.
Rozgrywka
Elekt opiera się na prostej mechanice zagrywania kart i rozstrzygania walki, która daje graczom mnóstwo możliwości prowadzenia strategii, blefowania i dopiekania innym. Jak to wygląda? W grze znajdują się trzy Strefy walk, do których gracze przydzielają swoje Jednostki z ręki. Jednostki te posiadają symbole Okultyzmu, Podstępu, Przemocy i Władzy (w różnych ilościach i kombinacjach). Przewaga w posiadaniu konkretnego symbolu pozwala aktywować związany z nim efekt np. zabicie Jednostki przeciwnika. Na końcu, ilość posiadanych symboli Władzy decyduje o tym, kto zgarnia kartę leżącą w Strefie i zapisane na niej Tytuły. Ten kto pierwszy zdobędzie wymaganą liczbę Tytułów, zostanie wybrany nowym Cesarzem i zwycięzcą gry.
Regrywalność
Strefy, do których przydzielamy Jednostki co rundę zmieniają swoje właściwości. Kombinacje tych właściwości wraz z ponad 30 unikatowymi zdolnościami Jednostek gwarantują regrywalność i konieczność dostosowania swojej taktyki z rundy na rundę. W każdej turze (łącznie z pierwszą) rekrutujemy nową Jednostkę Zaawansowaną, więc nasza ręka w każdej partii tęż będzie inna, pomimo tego że startujemy z tymi sami Jednostkami Podstawowymi. Grając w więcej niż 2 osoby możecie się też nastawić na negocjacje, które również dodają emocji. Nietrwałe sojusze będą się pojawiać i znikać jak fale, a gracz który za bardzo zbliży się do tronu, szybko ściągnie na siebie uwagę i stanie się wspólnym wrogiem reszty graczy.
1) Historia powstania gry > https://www.youtube.com/watch?v=7kjLdf5_gqU
2) Mechanika gry > https://www.youtube.com/watch?v=umfM9lTLfzU
3) Klimat gry > https://www.youtube.com/watch?v=9IvVZ8X5zik