Jest rok 2035.

Populacja ludzi na Ziemi dramatycznie spadła. Ludzkość znajduje się na skraju unicestwienia, a winić za to możemy wyłącznie siebie samych. Niepomni na wielokrotne ostrzeżenia i apele ekologów wciąż zatruwaliśmy środowisko, uwalniając setki ton dwutlenku węgla i pyłu do atmosfery. Nasza planeta, niegdyś pełna zieleni i życia, zamieniła się w szarą pustynię śmierci.

W obliczu nadchodzącej globalnej katastrofy przedstawiciele wielkich korporacji, założonych przez filantropów modernistycznego świata, opracowali i wdrożyli procedurę naprawczą. Plan był prosty – ewolucja na bazie istniejącej infrastruktury miejskiej zamiast rewolucji. Wespół z innymi CEO stajesz na czele jednej z takich korporacji. Twoim zadaniem będzie planowanie rozwoju miasta, które ma się przyczynić do poprawy środowiska naturalnego. Osiągniesz to wznosząc wielkie wieżowce i przekształcając je w wertykalne farmy, które uwalniają do atmosfery bezcenny tlen.

Tematyka Solar City wyrasta z idei solarpunka. Głównym założeniem tej nowoczesnej myśli koncepcyjnej jest ochrona środowiska poprzez wykorzystanie istniejących struktur miejskich i tworzenie nowych, które pozytywnie wpływają na środowisko naturalne. Wzrost zanieczyszczenia atmosfery spowodował, że naturalne dobra takie, jak: czysta woda czy świeże powietrze stały się dobrem luksusowym. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest świadome planowanie przestrzeni miejskiej i wznoszenie budynków, które produkują czystą energię, wodę i tlen.

Solar City jest grą planszową, w której gracze budują miasta przyszłości. W każdej turze gracz ma do wyboru jedną z trzech akcji:

 

 

Każdy wybór niesie ze sobą możliwość uruchomienia pewnej części miasta. Kiedy gracz to robi, pobiera fundusze z Wieżowców, a co ważniejsze, uniemożliwia aktywację tej samej części miasta innym graczom. Ta mechanika sprawia, że każdorazowo gracze muszą adaptować swoją strategię do ciągle zmieniającego się wyglądu miasta, tak swojego jak i przeciwników.

Pudełko zawiera 12 typów różnych Wieżowców/Wertykalnych Farm, a w każdej rozgrywce wykorzystuje się 6 z nich. Gracze mają dodatkowo do dyspozycji kilka różnych Budynków Publicznych, które silnie wpływają na rozwój miasta. To wszystko sprawia, że każda partia w Solar City będzie znacząco różniła się od wcześniejszych.

Rozgrywka trwa przez określoną liczbę rund (zależną od liczby graczy) albo do momentu, w którym jeden z graczy zapełni całą planszę miasta budynkami. Zwycięzcą zostaje gracz, który – w myśl idei solarpunku – najbardziej przyczynił się do poprawy środowiska naturalnego, która mierzona jest liczbą zdobytych Punktów Tlenu.

Autorzy: Marcin Ropka, Viola Kijowska

Autor ilustracji: Mariusz Gandzel

Rok wydania: 4 kwartał 2018

Wersje językowe: ENG, PL

Wymiary pudełka: 30cm x 30cm x 7cm

Liczba graczy: 2-4

Czas gry: 30 – 45 min

Wiek: 10+

Zawartość PL:

4 plansze gracza

1 plansza upływu rund

108 podwójnych kafli Wieżowców / Wertykalnych Farm podzielonych na 12 rodzajów, po 9 kopii każdy.

18 kafli Budynków Publicznych podzielonych na 9 rodzajów, po 2 kopie każdy.

32 znaczniki Aktywacji

4 znaczniki Wieżowców

4 znaczniki Wertykalnych Farm

18 znaczników Budynków Publicznych

1 znacznik rundy

80 Monet, w tym:

36 o wartości 1

20 o wartości 3

14 o wartości 6

10 o wartości 12

60 Punktów Tlenu, w tym:

30 o wartości 1

18 o wartości 3

12 o wartości 6

12 kart Wieżowców

1 Instrukcja

 

Sposób wydania: Kampania crowdfundingowa

PlatformyKickstarter (ENG) i jedna z polskich platform finansowania społecznościowego (PL)

Początek kampanii: 29 maj 2018

Koniec kampanii: 20 czerwca 2018

 

Data dostarczenia gry do wspierających: do połowy października 2018 wersja ENG i PL.

Premiera: targi SPIEL w Essen – 2018.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.