Członkowie najwyższych rodów Dominatu nigdy nie żyli ze sobą w zgodzie. Konflikty, morderstwa, porwania, oskarżenia – wszystko to było na porządku dziennym. By Dominat nie pogrążył się w całkowitej anarchii, pieczę nad “ładem” sprawował Najwyższy Cesarz Ebionitów. To właśnie jego śmierć mogła dla wielu być początkiem końca. Walka o władzę pomiędzy rodami przerodziła się w otwartą wojnę o tytuły i wpływy. Możemy jedynie mieć nadzieję, że dożyjemy jej końca.

Elekt jest nową taktyczną grą karcianą autorstwa Krzysztofa Głośnickiego, której kampania trwa właśnie na portalu zagramw.to. W grze wcielamy się w przywódców rodów ebionitów, dążących do objęcia władzy po zmarłym cesarzu. Środków do osiągnięcia celu jest wiele, a władca Dominatu może być tylko jeden. Gracze będą wysyłać podległe im demony oraz kultystów do walki o trzy strefy: Misji, Wpływów oraz Dworu, a kontrola nad nimi przybliży graczy do osiągnięcia zwycięstwa.

Każda runda gry podzielona jest na szereg faz. Podczas Fazy Rekrutacji gracze dobierają na rękę jedną z dwóch nowych kart jednostek, które będą mogli wykorzystywać w przyszłości. Gdy wszyscy zrekrutują nowe siły, przechodzimy do Fazy Przydziału, w której gracze po kolei będą wysyłać swoje jednostki do trzech stref. Tam będziemy walczyć o kontrolę nad nimi oraz rozpatrywać natychmiastowe efekty zagrania jednostek.

Gdy każdy z graczy zagra pięć kart bądź spasuje, dana faza się kończy. Kolejnym krokiem jest Faza Konfrontacji, w której gracze będą rozpatrywać przewagi atrybutów w każdej ze stref. Okultyzm, zwiad, przemoc oraz władza – cztery atrybuty, które pomogą nam starać się o wygraną. Uzyskanie przewagi w którymś z nich pozwoli graczowi manipulować sytuacją na stole. Okultyzm pozwoli na pozyskanie dodatkowych żetonów atrybutów. Dzięki zwiadowi będziemy mogli wymieniać jednostki między strefami, o które toczy się walka. Przemoc pozwoli nam likwidować jednostki przeciwnika, natomiast dzięki władzy pozyskamy karty bonusów oraz tytułów ze strefy, w której mamy przewagę.


Gdy rozpatrzymy konfrontacje we wszystkich trzech strefach, wykorzystane jednostki giną (podstawowe jednostki wracają na rękę), ustalamy nową kolejność graczy i zaczynamy kolejną rundę. Gra toczy się do momentu, w którym jeden gracz zdobędzie odpowiednią liczbę kart tytułów potrzebnych do ogłoszenia się nowym cesarzem.

Wykonanie i klimat

Na początku warto zaznaczyć, że otrzymany przeze mnie egzemplarz jest prototypem. Plansze stref, żetony atrybutów, jakość kart – to wszystko jeszcze niewątpliwie będzie ulegało zmianie wraz z rozwojem kampanii. Czymś na co jednak warto zwrócić uwagę są grafiki. Ilustracje autorstwa Katarzyny Malinowskiej bardzo dobrze wpisują się w klimat gry. Demony, akolici, widoki świata dotkniętego okultystyczną apokalipsą, jakby pochodzące z najgorszych koszmarów, odwzorowują doskonale świat Klanarchii, w której gra jest umiejscowiona. Mroczne fantasy w świecie zniszczonym przez czarną magię oraz demony jest tutaj obecne do tego stopnia, że nawet szkice kart napawają niepewnością.


Rozgrywka

Autorzy gier wiele razy udowadniali nam, że prostota zasad nie musi się równać płytkiej rozgrywce. Elekt nie jest wyjątkiem. Dobrze napisana kilkustronicowa instrukcja pozwala szybko zagłębić się w odmętach strategii i knowań. Sposób rozpatrywania konfrontacji, kolejność aktywowania bonusów z atrybutów wraz z umiejętnościami specjalnymi jednostek powodują, że nie mamy doczynienia z tępym zagrywaniem kart i porównywaniem wartości. Ilość kombinacji, powiązań między kartami, możliwych strategii i zagrywek, powinna zadowolić każdego, komu nie są obce taktyczne karcianki. Każda runda obfituje w szereg decyzji, które mogą przechylić szale zwycięstwa. Mnogość kart jednostek, kart misji oraz wpływów powodują, że kombinacji w grze jest dużo, dzięki czemu gra nie powinna szybko się znudzić.

Podsumowanie

Elekt to debiutancki tytuł Krzysztofa Głośnickiego oraz wydawnictwa What The Frog. Okazało się, że jest również grą pełną niespodzianek. Zaczynając od tematu mrocznego fantasy, który świetnie oddają przepiękne grafiki, a kończąc na solidnej rozgrywce dającej mnóstwo satysfakcji. Ciekawe połączenie zarządzania ręką oraz kontroli terenu zaowocowało pełną napięcia grą, w której nawet decyzje przeciwnika mają wielkie znaczenie. Polecam zapoznać się z kampanią na zagramw.to mającą na celu ufundowanie gry wraz z ekskluzywnymi dodatkami i zachęcam do wspierania, gdyż warto wspierać kreatywne pomysły.

Link do kampanii: https://zagramw.to/elekt

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.